baner 11 sztuka bycia razem
baner 2 społecznośc lokalna
baner 5 wszechstronny rozwój zdrowie
baner 4 bariery
baner 1
baner 6 integracja
baner 3 wolontariat
baner 6 wolontariat
baner 8 mistrzowie kodowania
baner 9 mistrzowie kodowanie
baner 10 patriotyzm
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
A A A

Lekcje informatyki z robotami

i lekcje techniki z projektowaniem 3D

    Na dzisiejszych zajęciach informatyki w klasie VId oraz VIIId, w ramach programowania, pracowaliśmy z robotami SkriBot. Poznawaliśmy sposoby sterowania robotami oraz tworzyliśmy proste programy, umożliwiające robotom wykonywanie określonych zadań, np. wykrywanie przeszkody, jazda po linii, jazda po kwadracie, podążanie za przeszkodą. Uczniowie mogli od razu widzieć rezultaty swojej pracy w postaci czynności wykonywanych przez program, przesłany z tabletu do robota i uruchomiony na SkriBocie. Lekcja była świetną okazją do nauki programowania oraz do poznawania tajników robotyki.
    Na zajęciach techniki w klasie Va, uczniowie pracowali z aplikacją 3D Builder, wykonując proste modele 3D i tym samym poznając tajniki pracy projektanta. Tematyka zajęć nawiązywała do zagadnień z rysunku technicznego oraz drukarek 3D. Uczniowie mogli się zaznajomić z procesem tworzenia modelu 3D, począwszy od jego rysunku technicznego, poprzez modelowanie obiektu w programie 3D Builder, a skończywszy na drukowaniu na drukarce 3D. Jednocześnie mogli bliżej zapoznać się z procesem drukowania 3D. Przy okazji przypomnieliśmy sobie z materiałoznawstwa właściwości, znaczenie i zastosowanie tworzyw sztucznych w różnych gałęziach przemysłu oraz sposoby wytwarzania wyrobów z tworzyw sztucznych.
Na zajęciach wykorzystywaliśmy sprzęt zakupiony w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości.

Materiał nadesłał p. Bogdan Żych

lek inf roboty marz2023

lek tech proj 3d marz2023

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Zapraszamy do obejrzenia filmu1

Zapraszamy do obejrzenia filmu2

„Dni Otwarte Szkoły” w pracowni komputerowej

    Dnia 21.03.2023r. podczas „Dni Otwartych Szkoły” swoje drzwi dla odwiedzających otworzyła między innymi pracownia komputerowa w sali 2a. Uczniowie wraz z opiekunem p. Bogdanem Żych zaprezentowali przybyłym gościom wyposażenie pracowni oraz projekty opracowane przez uczniów podczas zajęć rozwijających i lekcyjnych. Odwiedzający mogli zobaczyć w jaki sposób podczas zajęć wykorzystywane są drukarki 3D, roboty SkriBot oraz robot humanoidalny JD Humanoid w nauczaniu programowania i robotyki. Chętni mieli możliwość sterowania robotami SkriBot, które poruszały się po specjalnej macie, chwytając różne przedmioty oraz omijając przeszkody. Największym zainteresowaniem dzieci cieszył się robot humanoidalny JD Humanoid, który chodził, witał gości, tańczył i robił pompki. Dzieci mogły również oglądać wydruk modelu rakiety, który odbywał się w tym czasie na drukarce 3D. Można było również poznać tajniki tworzenia modeli 3D w programie 3D Builder. Pokaz sprzętu i oprogramowania cieszył się dużym zainteresowaniem.
W pokazie wykorzystano sprzęt zakupiony w ramach programu „#Laboratoria Przyszłości”.

Materiał nadesłał p. Bogdan Żych

dni otwarte 2023 komp

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

 

Zajęcia koła informatycznego klas VI-VIII

w pierwszej połowie marca

    Pierwsza połowa marca, to między innymi nasza praca z projektowaniem modeli 3D w aplikacji 3D Builder oraz z drukowaniem zaprojektowanych modeli. Uczyliśmy się również, w jaki sposób w programie Repieter-Host, stosowanym do przygotowania modelu do wydruku na otwartej drukarce, utworzyć pierwszą warstwę drukowaną na platformie roboczej, tzw. tratwę. Tratwa pomaga osiągnąć bardziej optymalną przyczepność do platformy drukarki. W tym celu wydrukowaliśmy prosty, testowy przedmiot, aby sprawdzić, czy nasza tratwa działa właściwie. W trakcie zajęć między innymi zaprojektowany został, a potem wydrukowany model 3D ręki. Podczas drukowania zostały zastosowane podpory.
    Na zajęciach pracowaliśmy również z robotami: Codey Rocky oram mBot, programując je za pomocą języka bloczkowego w aplikacji mBlock. Dodatkowo robot mBot był programowany za pomocą wbudowanej w środowisko mBlock specjalnej wersji języka C++. Roboty wykonywały róże programy: jeździły po określonej linii, omijały przeszkody, rozpoznawały określone kolory, poruszając się po specjalnej macie ćwiczeniowej.
    Prawdziwym „hitem” naszej szkolnej robotyki, okazał się zademonstrowany na kole robot humanoidalny JD Humanoid, który został zakupiony przez naszą szkołę w ramach projektu #Laboratoria Przyszłości. Jest to 33-trzy centymetrowy robot humanoid, który porusza się na dwóch kończynach (tak jak człowiek). Posiada wiele czujników, wbudowaną kamerę, chwytaki, którymi może chwytać różne przedmioty, wbudowany mikrofon i głośnik. Robot ma zaimplementowane mechanizmy uczenia maszynowego (sztuczną inteligencję), za pomocą których można go nauczyć rozpoznawać komendy głosowe, rozpoznawać twarze itp. Robot może wykonywać różne ruchy i pozy, np. robić pompki, siadać, machać rękoma, stać na jednej nodze i przy tym pochylić się i machać rękoma. Robotem można sterować, ale również można go programować za pomocą specjalnego środowiska programistycznego ARC, w którym możemy wybrać jeden z języków programowania: Python, JavaScript (dla średnio i bardziej zaawansowanych programistów) czy programowanie blokowe (początkujących programistów). Jest to wspaniała platforma do nauki robotyki i programowania dzieci i młodzieży w różnym wieku, sprawiająca wiele radości!
Na zajęciach koła zaznajomiliśmy się z samym robotem oraz interfejsem oprogramowania ARC, w którym tworzyliśmy proste programy w języku blokowym.
Podczas zajęć koła informatycznego korzystaliśmy ze sprzętu zakupionego w ramach programu #Laboratoria Przyszłości.

Materiał nadesłał p. Bogdan Żych

kolo inf marzec poczat kl6 8 2023

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Zapraszamy do obejrzenia filmu1

Zapraszamy do obejrzenia filmu2

Zapraszamy do obejrzenia filmu3

Zapraszamy do obejrzenia filmu4

Zapraszamy do obejrzenia filmu5

Zapraszamy do obejrzenia filmu6

Zapraszamy do obejrzenia filmu7

Zapraszamy do obejrzenia filmu8

Zajęcia koła informatycznego klas IV-V

w pierwszej połowie marca

    W pierwszej połowie marca na kole informatycznym kontynuowaliśmy pracę z projektami modeli 3D oraz drukarkami 3D. Tworzyliśmy kolejną wersję biedronki, którą wcześniej projektowaliśmy i drukowaliśmy dla uczniów „zerówek” naszej szkoły. Projekt, tak jak poprzednio, wykonywaliśmy w programie 3D Builder. Oczywiście podczas drukowania, nie obyło się bez zastosowania podpór. Marzec to miesiąc, w którym rozpoczyna się kalendarzowa wiosna. Wiosenna aura natchnęła nas na pomysł zaprojektowania w programie 3D Builder modelu wiosennego kwiatka, który dla poprawy stabilności drukowania, postanowiliśmy umieścić w modelowej doniczce. Tak powstał wiosenny kwiatek w doniczce.
    Na zajęciach koła w dalszym ciągu pracowaliśmy z robotami SkriBot, usiłując stworzyć prostą wersję programu „sprzątającego”. Robot miał odszukiwać rozmieszczone przedmioty, chwytać je zainstalowanym chwytakiem i przenosić w określone miejsce. W orientacji kierunku w terenie, miały mu pomagać linie namalowane na specjalnej ćwiczeniowej macie. Podczas programowania wykorzystywaliśmy więc chwytak, czujniki ultradźwiękowe odległości oraz czujnik odbiciowy.
    Podczas zajęć koła informatycznego korzystaliśmy ze sprzętu zakupionego w ramach programu #Laboratoria Przyszłości.

Materiał nadesłał p. Bogdan Żych

kolo inf poczat marca kl4 5 2023

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Zapraszamy do obejrzenia filmu1

Zapraszamy do obejrzenia filmu2

 

 

ZAJĘCIA OTWARTE

dla grup przedszkolnych/zerówek

    15 marca pani Monika Sikorska, we współpracy z panią Iwoną Prajzendanc, otworzyła drzwi pracowni chemicznej przed „zerówkami” naszej szkoły – przyszłymi uczniami klas pierwszych. Pokazaliśmy najmłodszym, że można odkrywać tajniki świata nauki poprzez samodzielne eksperymentowanie, zabawę. Były rosnące balony, uciekające barwy, czy bańka w bańce. Dzieci dzieliły się swoimi obserwacjami i zdawały nurtujące ich pytania. Wykazały duże zainteresowanie. Każdy wyniósł moc pozytywnych wrażeń i ogromną satysfakcję z efektów swojej pracy.
    Przekraczając próg naszej szkoły uczniowie mogą uczestniczyć w zajęciach opartych na doświadczeniach i eksperymentach – moduł przyrodniczy. Wyróżnia nas nowatorskie podejście do nauki. Rozbudzamy w ten sposób zainteresowania, rozwijamy talenty i zamiłowania.
    Podczas zajęć korzystamy ze sprzętu zakupionego w ramach programu #Laboratoria przyszłości.

materiał nadesłany przez: p. Monika Sikorska, p. Iwona Prajzendanc

zajecia zerowki chemia 2023

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Zapraszamy do obejrzenia filmu