Międzyszkolny Konkurs Ortograficzny
klas III
„MISTRZ ORTOGRAFII”
4 marca 2024r. odbył się w naszej szkole Międzyszkolny Konkurs Ortograficzny dla uczniów klas III. Do rywalizacji o tytuł „MISTRZA ORTOGRAFII” przystąpiło 18 uczniów z 9 stargardzkich szkół podstawowych.
Wszyscy uczestnicy wspaniale poradzili sobie z przygotowanymi zadaniami wykazując się ogromną wiedzą i umiejętnością poprawnego stosowania zasad ortograficznych.
Jury konkursu w składzie p. Alicja Laskowska – Maślany, p. Monika Szyszka, p. Agnieszka Kruk, p. Jowita Nowak ze Szkoły Podstawowej nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi oraz p. Oliwia Woźniak ze Szkoły Podstawowej nr 3 przyznało następujące miejsca:
I miejsce – Julia Dańko Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna I stopnia
II miejsce – Borys Jankowiak Szkoła Podstawowa nr 1
III miejsce – Wojciech Muszyński Szkoła Podstawowa nr 1
Wyróżnienie otrzymała – Karolina Stanisławska Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna I stopnia
Zwycięzcom serdecznie gratulujemy.
Organizatorami konkursu były panie: Alicja Laskowska – Maślany, Małgorzata Gawrysiak, Monika Szyszka oraz Agnieszka Kruk.
Materiał nadesłała p. Monika Szyszka
„Matematyka na wesoło”
„Matematyka na wesoło” to fascynujące spotkania, które odbywają się w naszej szkole raz w tygodniu w ramach dodatkowych zajęć . Program jest dedykowany uczniom klas II i III, pragnącym rozwijać swoje zainteresowania matematyką. Zajęcia charakteryzują się różnorodnymi metodami nauczania, wykorzystaniem interesujących pomocy dydaktycznych oraz angażują uczniów w twórcze zabawy liczbami. Uczestnicy „Matematyki na wesoło” bawią się w konstruowanie własnych gier planszowych z unikalnymi zasadami i ilustracjami, uczestniczą w takich grach jak: bingo matematyczne, szachy japońskie „Złapmy lwa”, układanie klocków PUS. Dodatkowo korzystają z tradycyjnych kart do gry, kości, kart Grabowskiego oraz układają sudoku na specjalnej macie. Te różnorodne aktywności skupiają się na doskonaleniu sprawności matematycznej w każdym jej aspekcie, tworząc przy tym inspirujące i pełne radości doświadczenie dla uczniów.
Materiał nadesłała p. Anna Dąbrowska
Projekt Edukacyjny
Kreatywna Matematyka
Zadanie na luty: Sensoryczna matematyka
W lutym tworzyliśmy wspólnie z najmłodszymi uczniami sensoryczne plansze demonstracyjne cyframi. Dzieci wykonywały karty z cyframi wykorzystując różne materiały pod względem koloru, faktur i tekstur co dostarczało dzieciom ciekawych wrażeń dotykowych.
Celem tych zajęć było:
• zaangażowanie zmysłów do nauki matematyki
• ćwiczenia z zakresu terapii integracji sensorycznej
• doskonalenie umiejętności nazywania, odróżniania cyfr oraz ich pisania
• ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej
• rozwijanie motoryki małej i grafomotoryki.
Materiał nadesłała p. Alicja Laskowska-Maślany
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii
IV miejsce w Międzyszkolnym Konkursie Twórczości Astrid Lindgren
pod hasłem „Bohaterowie książek Astrid Lindgren”
oraz
II miejsce w Międzyszkolnym Konkursie Plastycznym
„Portret Rasmusa z Oskarem”
21 lutego 2024 r. w Szkole Podstawowej nr 7 w Stargardzie odbył się Międzyszkolny Konkurs Twórczości Astrid Lindgrendla uczniów kl. III pod hasłem „Bohaterowie książek Astrid Lindgren”. W wyniku szkolnych eliminacji zorganizowanych przez panie bibliotekarki naszą szkołę reprezentowały uczennice kl. IIIb – Laura Salska oraz Lena Bajor.
Uczennice zajęły IV miejsce wykazując się dużą wiedzą na temat bohaterów książek pt. „Mio, mój Mio” i „Rasmus i włóczęga”, ich przygód oraz życia i twórczości szwedzkiej pisarki Astrid Lindgren.
Laura Salska wzięła również udział w Międzyszkolnym Konkursie Plastycznym „Poortret Rasmusa z Oskarem” i zajęła II miejsce.
GRATULUJEMY!
p. bibliotekarki: Beata Kowalczyk i Renata Kopa
Szatnia w SP 2 zyskała nowe barwy
Uczniowie naszej szkoły zapragnęli zmian. Nasza odświeżona i wyremontowana szatnia zyskała murale.
Od pewnego czasu do uszu dyrekcji oraz nauczycieli uczących w naszej szkole docierały sygnały od uczniów, że szatnia choć piękna i zmodernizowana jest nieco smutna. Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom dzieci i młodzieży rozpoczęło się wielkie malowanie. W ciągu dwóch tygodni na ścianach szatni powstały 24 murale, które zainspirowali uczniowie. Prace to interpretacja pomysłów dzieci; nawiązują do ich zainteresowań, marzeń oraz sposobów spędzania wolnego czasu.
Murale w wolnym czasie wykonały nauczycielki: panie Agata Pająk oraz Beata Żych wspierane przez uczennice klasy 7d Zuzannę Przybylską oraz Maję Pocztańską.
Materiał nadesłała p. Beata Żych
Praktyczna lekcja matematyki w kuchni
Klasa 5a wzięła udział w praktycznej lekcji matematyki w kuchni – pieczenie ciasta z przepisu – Ułamki.
Celem lekcji było:
• Zrozumienie praktycznego zastosowania ułamków w życiu codziennym.
• Wykorzystanie ułamków w proporcjach i skalowaniu składników.
Po omówieniu krótkiej prezentacji na temat ułamków w życiu codziennym uczniowie przystąpili do czytania przepisu i dyskusji na temat dostosowania odpowiednich proporcji. Podzieleni na grupy uczniowie musieli obliczyć i odmierzyć odpowiednio składniki. Dużo radości sprawiły uczniom kolejne etapy tworzenia swoich dzieł kulinarnych. Po upieczeniu ciasta uczniowie podzielili ciasta na odpowiednie części i podczas wspólnego biesiadowania, wymienili się refleksjami, jak matematyka jest przydatna w życiu codziennym.
Materiał nadesłała p. Małgorzata Alicja Lewandowska
Światowy Dzień Kota
Wbrew pozorom, nie każdy kraj obchodzi Światowy Dzień Kota w tym samym dniu. Jedynie w dwóch państwach jest on celebrowany 17 lutego: w Polsce i we Włoszech. Światowy Dzień Kota ma podkreślić znaczenie kotów w życiu człowieka oraz zwrócić uwagę na niesienie pomocy wolno żyjącym zwierzętom.
Nasi uczniowie z okazji tego święta zapoznali się z ciekawostkami dotyczącymi kotów, ich budową, żywieniem, korzyściami dla zdrowia jakie niesie przebywanie z kotem, obejrzeli filmiki i poznali różne rasy kotów.
Na zakończenie obchodów Dnia Kota, uczniowie klasy 3c wykonali papierowe kotki, którym nadali kocie imiona.
Materiał nadesłała p. Alicja Laskowska-Maślany
Walentynki w klasie 2c
14 lutego klasa 2c wybrała się na warsztaty walentynkowe do Pracowni Kulinarnej Cook&Fun. Według zasady M. Montessori bardzo ważne jest nie tylko spożywanie posiłków, ale również ich przygotowanie. Dzieci samodzielnie wykonały walentynkowe serniczki na zimno z galaretką, pastelowe serduszka z kruchego ciasta oraz truskawkowo-bananowe Smoothie. Była to ciekawa przygoda kulinarna, miło spędzony walentynkowy czas i okazja, by doskonalić swoje umiejętności praktyczne. Wszystkim walentynkowe słodkości bardzo smakowały!
Materiał nadesłała p. Katarzyna Rudzka
Laureaci Ogólnopolskiego Konkursu
„Orzeł Edukacji Wczesnoszkolnej”
W konkursie wzięło udział kilka tysięcy uczniów klas I-III z całego kraju. Nasi najmłodsi uczniowie wykazali się niezwykłą wiedzą z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, dzięki czemu uzyskali bardzo wysokie wyniki. Z tego powodu pragniemy złożyć gratulacje wszystkim uczniom, którzy postanowili wziąć udział w konkursie, okazując szczególne zaangażowanie w naukę i ambicję.
Zgodnie z regulaminem konkursu uczniowie, którzy zdobyli miejsca od IV do XX otrzymają tytuł i dyplom laureata ogólnopolskiego konkursu, a są nimi:
z klas I
Oliwia Przygoda
Jakub Kaźmierczak
Julia Żmudziejewska
z klas II
Marcin Nogal
Ignacy Przybylski
Hanna Adamowska
Stanisław Schmach
z klas III
Antonina Kryś
Laura Salska
Mikołaj Motyk
Andrzej Drozd
Wszystkim uczestnikom konkursu serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!
Materiał nadesłała p. Alicja Laskowska-Maślany
Szkolne Walentynki w klasach I-III
W tym roku uczniowie naszej szkoły, aż przez trzy dni świętowali Walentynki.
Niektóre z klas postanowiły tego dnia wybrać się na ciekawe warsztaty, jednak Ci, co zostali w szkole, mieli nie mniej atrakcji.
Klasa 1a udała się do Bastei, która jest oddziałem Muzeum Archeologiczno-Historycznego w Stargardzie. Dzieci przechodząc przez cztery poziomy wystaw, mogły w sposób niemal namacalny dotknąć historii. Pisanie w wosku, składanie potłuczonych naczyń, przymiarki średniowiecznego hełmu oraz oglądanie fotografii zrobionych przeszło sto lat temu to tylko jedne z wielu atrakcji.
Klasa 2a spędziła miło czas na kreatywnych warsztatach w Progres Centrum Terapii i Rozwoju Dziecka. Dzieci wykonały cudowne walentynkowe serduszko na drewnianej deseczce.
Klasa 2c wybrała się na warsztaty walentynkowe do Pracowni Kulinarnej Cook & Fun. Dzieci samodzielnie wykonały walentynkowe serniczki na zimno z galaretką, pastelowe serduszka z kruchego ciasta oraz truskawkowo-bananowe smoothie. Była to ciekawa przygoda kulinarna, miło spędzony walentynkowy czas i okazja, by doskonalić swoje umiejętności praktyczne. Wszystkim walentynkowe słodkości bardzo smakowały.
Klasa 3b w ramach realizacji projektu edukacyjnego “Językowe przygody w klasie lingwistyczno-informatycznej” poznała tradycje walentynkowe na świecie.
W szkole dzieci oglądały filmy edukacyjne dotyczące Dnia Świętego Walentego, poznały historię tego dnia, nie zabrakło wspólnych zabaw, zajęć plastycznych, gier i quizów także interaktywnych. Na szkolnym holu na wszystkich czekały walentynkowe fotobudki oraz kiermasz słodkości, na którym również nie zabrakło gotowych walentynek oraz kwiatów.
Matriał nadesłała p. Alicja Laskowska-Maślany