baner 11 sztuka bycia razem
baner 2 społecznośc lokalna
baner 5 wszechstronny rozwój zdrowie
baner 4 bariery
baner 1
baner 6 integracja
baner 3 wolontariat
baner 6 wolontariat
baner 8 mistrzowie kodowania
baner 9 mistrzowie kodowanie
baner 10 patriotyzm
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
A A A

Marcowe i kwietniowe zajęcia Koła Informatycznego

dla klas IV-V i VI-VIII oraz zajęcia lekcyjne z

wykorzystaniem nowoczesnych technologii.

Roku szkolny 2023/2024

    W miesiącach marcu i kwietniu zajmowaliśmy się projektowaniem i drukowaniem różnych modeli 3D, obsługą i programowaniem robotów SkriBot, a także obsługą CyberPi i podłączonych do mikrokontrolera czujników oraz programowaniem robota JD Humanoid ez-robot.
    W ramach zajęć koła informatycznego i zajęć lekcyjnych informatyki i techniki próbowaliśmy projektować i drukować różne koncepcje połączeń ruchomych, które mogłyby łączyć pozostałe elementy tworzonych przez nas modeli, np. ruchome ramiona, nogi ludzika, robota czy też wyginające się modele jaszczurki, węża itp. W tym celu korzystaliśmy nie tylko z gotowych, dostępnych rozwiązań, ale też tworzyliśmy swoje własne. W ten sposób udało nam się w końcu opracować i wydrukować dwa rodzaje ruchomych połączeń. Jedno z nich – uproszczone połączenie kulowe – umożliwiło nam zbudowanie robota z ruchomymi kończynami i głową. Drugie z połączeń – lekko zmodyfikowane przez nas z gotowego rozwiązania – mogło posłużyć do zbudowania np. giętkiej jaszczurki.
    Uczniowie podczas zajęć lekcyjnych, czy też koła informatycznego mogli również projektować swoje własne modele i je drukować, np. elementy MineCrafta, czy też przenośny i zamykany zestaw do gry w kółko i krzyżyk.
    Dzieci również miały okazję wykonać z użyciem elementów zestawu edukacyjnego CyberPi własną grę platformową, w której sterowanie postacią odbywało się za pomocą przycisków i joysticka wbudowanych w mikrokontroler CyberPi. Do takiego zestawu mogli również dołączać różne czujniki i inne elementy, np. silniczek elektryczny czy czujnik odległości, które odpowiednio reagowały na różne zdarzenia w grze, co czyniło grę jeszcze bardziej ciekawszą i atrakcyjną.
    Pracowaliśmy też z robotami SkriBot, sterując je i programując za pomocą szkolnych tabletów w środowisku SkriApp na edukacyjnych matach. Nasze roboty wykrywały i chwytały przedmioty, przenosząc je w różne miejsca maty, wykrywały i omijały różne przeszkody.
    W użyciu był również nasz szkolny humanoidalny robot JD Humanoid, który programowaliśmy za pomocą środowiska RoboScratch oraz Blockly programu ARC. Nasz robot śledził zadane kolory, rozpoznawał twarz i reagował na określone komendy głosowe, wykonując przypisany do nich kod programu, np. po wydaniu komendy szukał koloru czerwonego idąc do przodu, a kiedy go znalazł, siadał.
    W marcu w naszej szkole miały miejsce Dni Otwarte Szkoły, w których nasi uczniowie z koła informatycznego zaprezentowali zaproszonym gościom szeroki zakres tematyki naszego koła. Były roboty SkriBot, robot humanoidalny JD Humanoid, zstawy CyberPi oraz modelowanie i wydruki 3D. Było ciekawie, zabawnie i atrakcyjnie.
    Podczas zajęć koła informatycznego oraz zajęć lekcyjnych korzystaliśmy ze sprzętu zakupionego w ramach programu #Laboratoria Przyszłości.

Materiał nadesłał p. Bogdan Żych

kolo inf 03 04 2024 zdj1

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w naszej galerii

Zapraszamy do obejrzenia filmu1

Zapraszamy do obejrzenia filmu2

Zapraszamy do obejrzenia filmu3

Zapraszamy do obejrzenia filmu4

Zapraszamy do obejrzenia filmu5

Zapraszamy do obejrzenia filmu6

Zapraszamy do obejrzenia filmu7

Zapraszamy do obejrzenia filmu8